Nuotteja ja kirjoja kaupassa 60 735 kappaletta ● Erikoistuotteet tilauksesta
Avoinna ma-pe klo 11-16, HUOM: ti 20.6. ja ke 21.6. klo 12-16 (suljettu 23.6.-30.7.2023) | puh. 020 7070443 | Musiikkitalo, Mannerheimintie 13a B, 00100 HELSINKI | ostinato@ostinato.fi
Bach
Concerto c BWV 1060 (arr.M.Lidström)(2vc,pf)
Hinta: 28,70
€
Ei varastossa. Toimitusaika 7-14 vrk.
Jos Bach olisi ollut sellisti...
"if Bach was a cellist" -sarja on syntynyt ajatusleikistä: entä jos Bach olisi kirjoittanut kaiken musiikkinsa sellolle? Sellisti Mats Lidström on valmistanut sarjan sovituksia, joita soittamalla sellistit voivat nauttia Bachin musiikista myös muuten kuiten soolosarjojen tai gambasonaattien kautta. Johdantotekstissä Lidström kertoo teoksen sävellys- ja muokkaushistoriasta avaten lukijalle sovituksia varten tekemäänsä tutkimustyötä.
1800-luvun lopussa musiikin tutkijat Ph. Spitta ja W. Voigt olivat vahvasti sitä mieltä, että c-molli-konsertto BWV 1060 oli alunperin konsertto viululle ja oboelle. Tämän lisäksi konsertosta on Bachin omakätinen sovitus kahdelle viululle (BWV 1062). Konserton kaksi stemmaa ovat luonteeltaan kovin erilaisia: ehkä Bach halusi kirjoittaa lahjakkaalle pojalleen Wilhelm Friedemanille virtuoosisen cembalostemman, jotta hän saisi loistaa esityksessä taidoillaan? Nyt solisteina saavat loistaa sellistit: Mats Lidströmin sovitus kahdelle sellolle ja pianolle on syntynyt syvästä rakkaudesta Bachin musiikkin. Onko Bach kaiken tarkoitus?
Tukholmasta syntyisin oleva Mats Lidström on monipuolinen muusikko; sellisti ja säveltäjä. Hän on työskennellyt sellon äänenjohtajana lukuisissa merkittävissä orkestereissa (mm. Royal Philharmonic Orchestra) sekä ohjaa mestarikursseja sekä Euroopassa että USA:ssa.
http://www.matslidstrom.com/
"if Bach was a cellist" -sarja on syntynyt ajatusleikistä: entä jos Bach olisi kirjoittanut kaiken musiikkinsa sellolle? Sellisti Mats Lidström on valmistanut sarjan sovituksia, joita soittamalla sellistit voivat nauttia Bachin musiikista myös muuten kuiten soolosarjojen tai gambasonaattien kautta. Johdantotekstissä Lidström kertoo teoksen sävellys- ja muokkaushistoriasta avaten lukijalle sovituksia varten tekemäänsä tutkimustyötä.
1800-luvun lopussa musiikin tutkijat Ph. Spitta ja W. Voigt olivat vahvasti sitä mieltä, että c-molli-konsertto BWV 1060 oli alunperin konsertto viululle ja oboelle. Tämän lisäksi konsertosta on Bachin omakätinen sovitus kahdelle viululle (BWV 1062). Konserton kaksi stemmaa ovat luonteeltaan kovin erilaisia: ehkä Bach halusi kirjoittaa lahjakkaalle pojalleen Wilhelm Friedemanille virtuoosisen cembalostemman, jotta hän saisi loistaa esityksessä taidoillaan? Nyt solisteina saavat loistaa sellistit: Mats Lidströmin sovitus kahdelle sellolle ja pianolle on syntynyt syvästä rakkaudesta Bachin musiikkin. Onko Bach kaiken tarkoitus?
Tukholmasta syntyisin oleva Mats Lidström on monipuolinen muusikko; sellisti ja säveltäjä. Hän on työskennellyt sellon äänenjohtajana lukuisissa merkittävissä orkestereissa (mm. Royal Philharmonic Orchestra) sekä ohjaa mestarikursseja sekä Euroopassa että USA:ssa.
http://www.matslidstrom.com/
